P E T R A V A R L
eng | slo
©2020 Petra Varl
|
Opozicija
Prvič, nos ob nos. Razlika med moškim in žensko, med modrim in rožnatim. Med Ievim in desnim. Ne samo razlika, temveč binarna opozicija, simetrija, struktura. To je tu temeljni vzorec; vsa dela tu temeljijo na načelu opozicije. Če že niso sama po sebi simetrično zgrajena, pa so simetrični pendant drugemu delu ali projektu. Ampak zdi se, da je nekako izginil patos razlike, tiste razlike, ki spreminja kaos v kozmos. Binarna člena se spogledujeta in se končno dotakneta; nos ob nos.
Dve žirafi
Drugič, zgodba. Če se prav spominjam, je bilo prvo delo Petre Varl, ki sem ga videl, slika, ki je pripovedovala zgodbo o dveh žirafah. Žirafi sta se odpravili štopat proti morju.
Zgodba, torej. Pripovedovanje zgodb. Nemara njihovo uprizarjanje, ali pa Ie nakazovanje, namigi, reference. Včasih tudi insceniranje; celo manipuIiranje znjimi, a nikoli samo manipuliranje. Zgodba se Iahko razvija sama (ali s pomočjo domisleka, samovolje, naključja). Seveda izhajajoč iz danih izhodišč.
Seveda zgodbe ne morejo biti nikoli Iinearne. Iz njih vedno Iahko potegnemo nove niti, ki peljejo drugam, v nepričakovane smeri. Tako vidimo enega od gospodičev z Metelkove in eno od gospodičen iz Moderne galerije v parku Zvezda, na stebričku koledarju, v Ijubezenskem zapletu z Ljubljano in njenimi časi.
Zgodba o žirafah ima radikalno odprt konec. Avto ustavi in žirafi se - z nekaj težavami - spravita vanj. Avto odpelje proti morju. Vse možnosti so odprte.
Tretjič
"Potniki so domnevali, da trojica potuje skupaj; prepričani so bili, da se zadeva teh treh Ijudi - katerakoli je pač že bila - tiste noči ni dobro iztekla. A potniki so v času svojega življenja videli še kaj bolj čudnega od tega. Kot so dobro vedeli, je svet prepoln najrazličnejših zadev. To morda ni bilo tako slabo, kot bi Iahko bilo." (Raymond Carver, Vlak; prev. Igor Bratož)
To je to
Četrtič, to je, kar je. Nič ni prikrito.
Igor Zabel, 1995
Povezave na dela:
|