P E T R A  V A R L

eng | slo

©2020 Petra Varl

< nazaj k tekstom

Na platnih Petre Varl so figuralni obrisi še vedno izvedeni s klasičnimi risarskimi sredstvi. V nadaljnjem postopku so sicer digitalizirani in na način računalniškega printa prenešeni na nosilec, vendar je sekundarni mehanski, a ročno nadzorovani poseg šivalnega stroja bistven, saj s skicoznim »senčenjem« kontura ostro zarezuje v mehkobo širokih »akvarelnih« linij in vzpostavi dvoumne grafične učinke, ki podobam na eni strani nadenejo povsem nov in drugačen vtis spontanosti, na drugi strani pa otrple emblematičnosti, ki je bila denimo značilna za slavne losangeleške risbe in akvarele Davida Hockneya, pri čemer ni zanemarljivo, da Varlova pri iskanju motivov prav tako večinoma izbira izmed podob iz domačega fotografskega albuma. Ekspresivnost, kot nova dodana vrednost, ki jo prinašajo ostrina šivanega črtnega skeleta podobe, zlasti pa približani plani figuralnih izsekov, osredotočeni na obraz ali naključen, nenavadno kadriran detajl, nam morda hipoma prikličejo v spomin akvarele Marlene Dumas, ene izmed najbolj razvpitih umetnic današnjega časa, vendar v delih Petre Varl nikjer ne začutimo nikakršnega nelagodja in provokativnosti, prej obratno: čeprav bi zlasti v »družinsko-gospodinjskem« motivnem svetu marsikdo hotel najti esencialni izraz njene ženske narave ter ga vzporejati s feministično deklarativnostjo, so njene podobe napolnjene s tolikšno mero univerzalne življenjske energije in topline, da jih v nobenem primeru ni mogoče povezovati z angažiranimi izjavami v smislu izpraševanja sodobnih družbenih kontekstov, čeprav je v delih vselej prisotna velika mera (dobrohotne) ironije.

Marko Košan, 2006

 

Povezave na dela: